lørdag den 30. januar 2010

Svendegilde for en mekaniker


I dag har jeg været til svendegilde for en mekaniker, og heldigt for mig, så fik jeg lov at bage kagerne :-)
Alt gik dog ikke efter planen, men det lykkedes dog at få lavet og leveret tre gode kager.
Jeg blev nemlig først syg i de to dage, hvor jeg skulle have siddet og nørklet med pynten om aftenen... Og dermed endte jeg med bare 1 dag til at klare næsten det hele.. Heldigvis havde jeg planlagt at holde fri.
Da jeg så den dag gik i gang med at smørre en chokoladekage med hindbærmousse op, var det for tidligt.. Det kan ikke anbefales, for det blir noget smat og toppen knækkede simpelthen i fire stykker :-( Og jeg sluttede så dagen af med nogle funky letters, som bare drillede.
Den knækkede kage blev løst ved at bage endnu en chokoladekage, og suse ud efter en 1/2 l fløde, og så kørte det igen. Og de funky letters er gemt væk til en anden dag med mere tid ;-)
Kageri er bare herligt :o) (Og til tider i blandet lidt ekstra spænding..)

Datokagen er chokoladekage med et lag hindbærmousse, smurt op med vanillesmørcreme. Den er overtrukket med fondant. Tallene er fondant malet med pasta-farve+vodka, og bilerne er grå fondant børstet med silver dust.

Navnekagen er chokoladekage med to tynde lag vanille"smør"creme, og smurt op med det samme (alt mælkefrit). Overtrukket med fondant. Bogstaverne er fondant malet med pasta-farve+vodka, og bilerne er grå fondant børstet med silver dust.


Peugeot-logo kagen er chokoladekage med et lag citronmousse, og den er smurt op med vanillesmørcreme. Den er overtrukket med fondant. Logoet består af en plade fondant malet med pasta-farve+vodka, og en løve af grå fondant børstet med silver dust.


8 kommentarer:

  1. Jeg synes nu altså at de er ret rr !!! Sådan nogle mekanikkere, vil nok heller ikke sætte pris på noget der er alt for... putte nuttet !

    Rigtig flot logo du har fået lavet dig.

    Hyggehygge

    SvarSlet
  2. Takker!! Ja, blomsterne kunne jeg godt gemme langt væk :-D

    SvarSlet
  3. Sikke nogle flotte kager.

    Hvis du stikker de tynde bogstaver ud kan det godt betale sig at lade det ligge lidt og blive tørt inden du stikker dem ud.

    Så er de nemmere at få ud af udstikkerne.

    Knus Grith

    SvarSlet
  4. Tak :-)
    Og tak for tippet, det vil jeg lige prøve næste gang. Så må vi håbe, at jeg har bedre held.

    SvarSlet
  5. Eller du kan lige slå et kort hurtigt slag på bordpladen, så ryger de også ud nemt... hvis det altså er de linialer du har.

    se her http://www.youtube.com/watch?v=cyS7msb13jE

    SvarSlet
  6. Det må jeg prøve næste gang, tak for linket!

    SvarSlet
  7. Hejsa kagemor.  ville lige høre hvordan du har lavet den løve. Fordi den er jo bare perfekt.

    Knus maria

    SvarSlet
  8. Tak :o) Jeg fandt logoet på nettet, printede det ud, og prikkede så igennem papiret ned i et stykke udrullet fondant. Derefter skar jeg efter nålemærkerne med en skalpel. Håber det giver mening.

    SvarSlet