lørdag den 27. marts 2010

Hello Kitty til Marie

I dag er det Maries fødselsdag, og hun bliver 5 år. I den anledning har jeg lavet hende en Hello Kitty kage.


Den er lavet lidt i samme stil, som den nederste i dette indlæg. Denne udgave blot med en farvekombi af lilla og lyserød.

Her er kagen inden den blev smurt op, tre drømmekagebunde og to lag hindbærmousse u. kerner. Papiret er blot nogle bagepapir-strimler, som er lagt lidt ind under nederste bund, dem trækker jeg væk, når kagen er smurt op, og vupti så er fadet stadig rent :-) Jeg har set tippet et sted på nettet, men kan ikke huske hvor, men det kan klart anbefales.

Kagen efter første opsmøring med nutellasmørcreme. Det er en af mine favoritter, som er nemt at arbejde med og smager skønt. Sammen med hindbærmousse bliver den heller ikke for vammel.

Hello Kitty er lavet af fondant og RI. RI = royal icing, som består af past. æggehvider og flormelis.

God fødselsdag!

9 kommentarer:

  1. Hvor er den fin !!!

    SvarSlet
  2. Den er godt nok fin.
    Har lavet en selv til min papdatter, som mit første projekt, og det gik da.
    Super flot-vildt god side.

    SvarSlet
  3. Tak for det :-D Det bliver nemmere og nemmere, og så blir du mer og mer grebet af det!

    SvarSlet
  4. Kagen ser vildt lækker ud har du en opskrift på den indvendige kage :)
    Overvejer nemlig at lave den til min søster på hendes fødselsdag dog med et andet fondant overtræk :)
    Mvh Mette :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Opskrifterne finder du under bunde, bærmousse og opsmøring :o)

      Slet
  5. Hvordan har du lavet hello kitty på kagerne ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg bruger en malebogstegning fra nettet. Skærer ud i fondant og bruger fondant og RI til at tegne detajlerne med :o)

      Slet
  6. Hej.
    Jeg står og skal lave en dåbskage til min datter, og kunne godt tænke mig at bruge den opskrift på fondant du har sat herind.
    Men hvordan får jeg bedst en lyserød farve? Jeg skal også bruge hudfarve og gul ?? - Hvad farve har fondant egentlig ??

    SvarSlet